Direct naar de contentDirect naar de footer

Op strategische momenten kunnen terugvallen op de expertise van anderen? Dat is van absolute goudwaarde voor een accountantskantoor. Zeker in tijden van ver doorgedreven modernisering, technologische ontwikkeling, artificiële intelligentie, digitalisatie, innovatieve trends en automatisering is het niet alleen belangrijk om niet over één nacht ijs te gaan bij het maken van keuzes en beslissingen, maar ook om je vakkundig, stapsgewijs en op maat te laten begeleiden door de jarenlange, beproefde ervaring van een deskundige partner! Om die reden belichten we in deze blog een onderdeel van Yuki’s recept om jouw succes te kunnen garanderen: onze Customer Success Professional. Een inkijk in de samenwerking!

Yuki’s Customer Success Professional als copiloot 

Naast onze ijzersterke Customer Support voor de meer administratieve, taakgerichte vragen of opmerkingen, is de samenwerking met je persoonlijke Customer Success Professional eveneens cruciaal voor een geslaagde implementatie van de Yuki-software. Er komt namelijk heel wat bij kijken - en de eerste stappen en beslissingen zijn cruciaal voor het verdere verloop én succes van je digitale transformatie. Onze Customer Success Professional neemt de praktische kant mee in handen, stippelt samen met jou een gepersonaliseerd plan van aanpak uit en wordt je vaste, eerste aanspreekpunt om andere collega’s (of klanten) mee te krijgen in je digitale verhaal. 

We geloven namelijk bij Yuki resoluut in een constructieve, persoonlijke samenwerking - en dat vanaf het eerste contact tot ver na de implementatie!

Kortom, onze Customer Success Professional gedraagt zich als een proactieve adviesverlener en ondersteunende partner-in-crime, die samen met jou en je collega’s het succes van je digitale transformatie waarborgt. We geloven namelijk bij Yuki resoluut in een constructieve, persoonlijke samenwerking - en dat vanaf het eerste contact tot ver na de implementatie! Hij of zij, als rasechte ervaringsdeskundige, vormt de Yuki-spreekbuis, trekt samen met jou aan de kar, stuurt voortdurend bij waar nodig én zorgt ervoor dat je accountantskantoor een duidelijke koers vaart. Op die manier geven jij en je Customer Success Professional de digitale transformatie van je accountantskantoor gegarandeerd vleugels!

Een duidelijk plan van aanpak voor je kantoor

Van plan om met je accountantskantoor aan je digitale transformatie te beginnen? Dan heb je een duidelijk plan van aanpak nodig om er een succesverhaal van te kunnen maken: een uitgelezen taak om samen met je Customer Success Professional op te nemen! Wat hoop je eigenlijk te bereiken met je digitalisatie? Waar wil je juist met je kantoor naartoe? En welke stappen dien je te ondernemen om jouw plan mogelijk te maken? Misschien heb je hier zelf nog geen concreet idee over - en da’s helemaal oké, trouwens. Yuki’s Customer Success Professional begeleidt je met plezier doorheen dit proces en stelt jou de juiste, gerichte vragen om doelgerichte acties te kunnen nemen, zoals onder meer:

  • Wat wil je concreet bereiken met je digitale transformatie? En tegen wanneer?
  • Wil je al jouw klanten op Yuki? Of hanteer je liever meerdere softwarepakketten?
  • Wanneer wijs je Yuki toe aan een dossier? En wat gebeurt er met nieuwe dossiers?
  • Welke timing is haalbaar voor je digitalisering? Wanneer zet je jouw dossiers over? 
  • Met welke dossiers wens je te starten en zijn er eventueel eenvoudige dossiers?

Op basis van de wensen, noden en verwachtingen van je accountantskantoor geef je op die manier, samen met je Customer Success Professional, je gepersonaliseerde plan van aanpak vorm en ben je écht in staat om doordachte, strategische beslissingen te nemen. Met als uiteindelijke resultaat? Een succesvolle, transparante, digitale transformatie die niet alleen gedragen wordt door je medewerkers en klanten, maar ook stapsgewijs, toekomstgericht én op eigen tempo verloopt. Zo kan je stappen blijven zetten - en komt je stip aan de horizon steeds dichterbij! 

Op basis van de wensen, noden en verwachtingen van je accountantskantoor geef je op die manier, samen met je Customer Success Professional, je gepersonaliseerde plan van aanpak vorm en ben je écht in staat om doordachte, strategische beslissingen te nemen.

Een samenwerking komt langs twee kanten

Oké, heb je samen met je Customer Success Professional je richting en plan van aanpak bepaald? Mooi zo, dan is het tijd voor de volgende fase in je traject: welke medewerker(s) zet je mee aan het stuur van de digitale transformatie van je accountantskantoor? Ga binnen je team op zoek naar een voortrekkersrol, iemand die hands-on van aanpakken weet én die bovendien voldoende leidinggevende kwaliteiten bezit. Aan de kar trekken is één ding, anderen meekrijgen en enthousiasmeren vormt een ander - en even belangrijk! - paar mouwen. Je hebt een rasechte Yuki-believer nodig met heel wat overtuigingskracht en dadendrang, waar je de rest van je team rond samenstelt. Een aantal vragen om tijdens deze denkoefening bij stil te staan:

  • Welke medewerkers doop je tot key users? Wat is hun rol , vandaag en in de toekomst?
  • Waarom kies je voor deze medewerkers? Zijn er nog andere pistes of opties mogelijk?
  • Hoeveel tijd krijgen ze om zich in te werken? En hoe calculeer je de leertijd precies in? 
  • Hoe introduceer je de discipline om de dagdagelijkse verwerking mogelijk te maken? 
  • Hoe communiceer je je verwachtingen zo duidelijk en eerlijk mogelijk naar je team?

De antwoorden op deze vragen zijn cruciaal om de implementatie van de Yuki-software in je accountantskantoor te vereenvoudigen en je digitale transformatie te optimaliseren. Samen met je Customer Success Professional, zullen je medewerkers immers de klus moeten zien te klaren - en deze samenwerking dient van beide kanten te komen. Door de juiste mensen op de juiste plaats te zetten, creëer je niet alleen met je accountantskantoor een gezonde dynamiek en drang naar voren, waardoor je digitalisering meer kans heeft op slagen, maar ook een intern draagvlak, waardoor moeilijkere momenten tijdens je digitale transformatie minder impact zullen hebben op de werkvloer. 

Duidelijke fundamenten om op te bouwen 

Je hebt een glashelder plan opgesteld samen met je Customer Success Professional en de juiste medewerkers uitgekozen om de samenwerking zo vlot mogelijk te laten verlopen: super, nu begint het échte werk. Dit team zal de belangrijkste bouwstenen in kaart brengen om de digitale transformatie mogelijk te maken. In deze fase van het traject met je Customer Success Professional focus je je onder andere op onderstaande vragen: 

  • Welke andere interne processen moeten nog herbekeken worden om je digitale transformatie mogelijk te maken?
  • Hoe communiceer je de digitale transformatie van je kantoor aan alle medewerkers die niet rechtstreeks betrokken zijn? 
  • Welke trainingen, koppelingen en presentaties zijn er nodig om de digitalisering van je kantoor te optimaliseren?
  • Wanneer wil je je klanten bij de migratie betrekken? En welke mogelijke uitdagingen brengt dit met zich mee?
  • Hoe ga je concreet met de eventuele weerstand om, zowel in je eigen kantoor als bij je ondernemers?

Je digitale transformatie stopt niet

Je bent ondertussen met je accountantskantoor klaar om je digitale transformatie kracht bij te zetten, maar zelfs dan blijven we jou, indien gewenst, voortdurend opvolgen, adviseren en ondersteunen. Zeg ons daarom gerust wat je concreet van Yuki verwacht, welke tastbare doelstellingen je wenst te bereiken en zet deze dromen, aspiraties en ambities op papier, zowel tijdens de implementatie of opvolging als tijdens de samenwerking achteraf. Op die manier gaan we met z’n allen achter de schermen aan de slag om je digitale transformatie mogelijk te maken, heb je een concreet draaiboek om intern mee aan de slag te gaan en… zorgen we samen voor een succesvolle digitalisering! Zijn we weg? Let’s go! 

Wil je meer weten hoe onze experts je stap voor stap helpen bij de overgang?