Direct naar de contentDirect naar de footer

Customer Success? Dat staat voor een enthousiast, gedreven en gemotiveerd team dat zich elke dag inzet om jou zo goed mogelijk te ondersteunen en begeleiden tijdens je digitale transformatie. Net als iedereen bij Yuki, trouwens! Hoewel al onze Customer Success Professionals een unieke persoonlijkheid kennen, hebben ze wél precies hetzelfde doel voor ogen: jou helpen om van Yuki een waar succes te maken! Wil jij meer weten over de werking van Customer Success? Lees dan meteen verder, want… we laten met plezier Nina, Customer Success Professional, enkele veelgestelde vragen beantwoorden! 

Customer Success Professional: wat betekent dat juist?

Als Customer Success Professional ben ik het vaste, persoonlijke aanspreekpunt voor onze partners in een bepaalde regio. Elke CSP’er heeft immers een eigen klantenportefeuille die we zo goed mogelijk proberen te begeleiden - en dat van A tot Z. Nadat het Yuki-contract is afgesloten, leg ik het eerste contactmoment vast om de wensen en verwachtingen van de klant te leren kennen en het volledige onboarding-traject vast te leggen. Tijdens dit traject heb ik nauw contact met de klant, zitten we geregeld samen en doen we er alles aan om de vooropgestelde doelen te bereiken.

Elke Yuki-onboarding wordt op maat opgesteld, waardoor je een echte, unieke partnership ontwikkelt met elkaar.

Hoe verlopen de eerste maanden van een Yuki-onboarding?

Nauw contact met m’n klanten betekent veel dialoog, veel samenzitten en veel persoonlijke begeleiding. Ik probeer met mijn service echt zo aanwezig en toegankelijk mogelijk te zijn voor de partners. Elke Yuki-onboarding wordt op maat opgesteld, waardoor je een echte, unieke partnership ontwikkelt met elkaar. Tijdens de eerste drie maanden heb je maar liefst vijf contactmomenten (bij jou op kantoor) met je persoonlijke Customer Success Professional, zodat de implementatie van onze software optimaal verloopt! 

Hoe ziet een typische werkdag er voor een Customer Success Professional uit?

Da’s een moeilijke vraag! Elk kantoor zit immers in een andere fase van de onboarding en heeft een andere snelheid van digitaliseren. Ook is elk onboarding-traject uniek en zijn er steeds andere problemen, pijnpunten of doelstellingen die aangepakt moeten worden. Dit betekent dus dat mijn dagen heel gevarieerd zijn - en daar hou ik enorm van. Sommige dagen geef ik opleidingen, andere dagen zijn gevuld met partnermeetings om de vooruitgang te bespreken. Ik ben veel op de baan (met uitzondering van vrijdag, want dan zit ik met m’n collega’s gezellig op kantoor) en ben geregeld bij onze partners aanwezig, wat de samenwerking veel constructiever en persoonlijker maakt. Echt fijn! 

Elke Customer Success Professional heeft een achtergrond in boekhouding, waardoor we de wensen, verwachtingen en vragen van onze partners beter verstaan.

Wat is de meerwaarde van jouw rol als Customer Success Professional?

Elke Customer Success Professional heeft een achtergrond in boekhouding, waardoor we de wensen, verwachtingen en vragen van onze partners beter verstaan. Ook werken we veel in de boekhoudsoftware zelf, waardoor we onszelf echte Yuki-experts mogen noemen. Daarnaast hebben we een erg intense, persoonlijke band met onze partners: we brainstormen over de implementatie van nieuwe trends en technologieën, bepalen mee de volgende stappen in de digitale transformatie én sparren samen over de toekomst binnen de accountancysector. Safe to say: Customer Success vormt een belangrijke schakel in de digitalisatie van een kantoor en… ‘t is aan ons om de klant zo goed mogelijk te adviseren en ondersteunen!

Welke tip heb je nog voor kantoren of ondernemingen die willen starten met Yuki?

Als Customer Success hebben we reeds 2000 accountants tijdens hun onboarding begeleid, dus qua best practices en praktijkervaring bij partners kan dat echt wel tellen! Iets wat ik geregeld heb zien terugkomen en graag deel als tip: hou je blik op de toekomst gericht en stippel concrete doelen uit om je stip aan de horizon te bereiken. Soms moet je immers eerst met vallen en opstaan investeren in je digitalisering, vooraleer je de vruchten van je harde werk weet te plukken. Door de digitalisering van je kantoor op te splitsen in afzonderlijke doelstellingen en mijlpalen, zet je efficiënt stappen voorwaarts en boek je het meeste resultaat. En wij, als Customer Success Professionals? Wel, wij begeleiden je hier met plezier bij! 

Benieuwd hoe Yuki jou kan begeleiden in je digitale transformatie?