Veelgestelde vragen van ondernemers

Ik ben ondernemer en wil starten met Yuki. Hoe start ik?

Eén ding moet glashelder zijn. Als ondernemer werk je nooit alleen, altijd in tandem met je accountant. Hij is de motor van je boekhouding, jij de aandrijving. Samen met onze partners, jullie accountants (ja hoor, het is een intieme driehoeksrelatie) helpen we jou om de software optimaal te benutten. Afhankelijk van je situatie moet je volgende stap ondernemen.

  1. Heb je al een accountant?
    Breng hem/haar dan met ons in contact zodat we vlot kunnen samenwerken. Ontdek of je accountant met Yuki werkt.
  2. Heb je nog geen accountant?
    Geen probleem. Je vindt een accountant die het beste bij jou en je onderneming past op onze partnerlocator. Zoek een Yuki-accountant waarmee je direct aan de slag kan! Selecteer op sector of op afstand.
  3. Heb je een accountant die al met Yuki werkt?
    Prima! Vraag bij je accountant een Yuki dossier aan. We begeleiden je mee bij een goede opstap.

Was dit antwoord nuttig?

Moet ik een opleiding volgen om met Yuki te werken?

Niets moet bij Yuki. Veel kan en mag. Je hoeft dus geen opleiding te volgen. Maar we bieden wel verschillende hulpmiddelen aan om de Yuki software snel onder de knie te krijgen. 

  1. Kickstartsessies en masterclasses voor ondernemers. 
  2. Webinars per thema op ons Youtube-kanaal. 
  3. Een supportpagina waar alle essentiële informatie over onze software terug te vinden is.
Was dit antwoord nuttig?

Hoeveel kost het gebruik van de Yuki software voor ondernemers?

Wij hanteren een vast prijzenpakket. Afhankelijk van de behoefte en de grootte van jouw onderneming kies je een bundel. Prijzen variëren tussen €20 tot €150 per domein per maand. 

Om te bepalen welk abonnement het beste bij jou past, laten we zo transparant mogelijk zien wat in elk aanbod is inbegrepen. De bundels zijn o.a. gebaseerd op het aantal verkoop- en aankoopfacturen die je op maandbasis verwerkt, hoeveel gebruikers er in het domein werken of hoeveel koppelingen je nodig hebt. Als ondernemer kan je ook beslissen om uit te breiden, afhankelijk van wat je nodig hebt. Wil je Yuki zonder toeters en bellen? Dan bestaat er een gratis Minimal bundel voor jou. Je gebruikt Yuki dan enkel als aanleverplatform en om documentgericht te communiceren met je accountant.  

Heb je meerdere ondernemingen, dan neem je best even contact op met je accountant. Afhankelijk van zijn werkwijze en jouw ondernemingen dien je al dan niet een bundel te activeren per onderneming.

Was dit antwoord nuttig?

Kan je een betaalapplicatie koppelen aan Yuki?

Mollie is een online betalingsprovider die als derde partij de betalingen van ondernemingen vereenvoudigt. Dit door oplossingen te voorzien op maat van de ondernemer. Heb je een webshop of meerdere websites? Koppel die dan in een handomdraai aan Mollie. Zo kunnen klanten betalen via een betaallink, met een QR-code of via payconiq.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik zelf een opmaak voorzien voor mijn facturen?

Merkidentiteit is cruciaal voor je onderneming. De kracht van een herkenbaar logo komt pas tot uiting wanneer het overal terugkomt. Ook op je facturen. Yuki houdt hier rekening mee. Bij de verkoopsinstellingen heb je keuze uit verschillende templates waar je de kleur, het logo en andere zaken aanpast. Gebruik je vandaag al een facturatietool en ben je hier tevreden over? Check even of Yuki koppelt met deze software en stuur zo alsnog je aangemaakte facturen automatisch naar je boekhouding in Yuki. 

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik factureren in Yuki?

Via je platform kan je gemakkelijk verkoopfacturen opstellen en versturen. Stel dat je elke maand hetzelfde factuur moet uitsturen, kan dit automatisch via Yuki dankzij de contractfunctionaliteit. Of je voegt via de integratie met Mollie een link toe in de begeleidende e-mail van je verkoopfactuur. De eindklant klikt dan op de link en betaalt gemakkelijk via een QR-code. Wil je meer weten over de verkoopomgeving van Yuki? Bekijk dan volgende video. Verder staat er meer nuttige informatie over verkoopfacturen op de supportpagina.

Was dit antwoord nuttig?

Maken jullie mijn dossier aan in Yuki?

Nee, Yuki maakt voor jou geen dossier aan, dat doet je accountant. Bij de opstart krijg je de inloggegevens van je persoonlijk platform die je toegang geven tot het dashboard voor ondernemers. Daar kan je al je financiële documenten aanleveren en raadplegen. Benieuwd of je accountant met Yuki werkt? Vul hier zijn naam in, dan kijken wij hoe we vlot kunnen samenwerken. Heb je nog geen accountant? Kijk dan zeker op onze partnerlocator

 

Was dit antwoord nuttig?

Is de Yuki app gratis?

Yes, dat is de App zeker. De Yuki Assistant App is voor iedereen gratis te downloaden via de Apple App Store (iPhone) of Google Play Store (Android). Zo heb je als Yukigebruiker altijd je boekhouding op zak. Je inloggegevens zijn dezelfde als die van je computeraccount. De Yuki App is voornamelijk gebouwd voor snelle handelingen onderweg, maar in principe heb je toegang tot evenveel functionaliteiten als op je computer. Je kan overal en op elk moment je cijfers raadplegen én – in enkele klikken – je eigen boekhouding aanvullen. Parkeerticketjes of andere bonnetjes raken niet meer verloren in de was of je handtas, maar upload je eenvoudig door er een foto van te maken.   

Was dit antwoord nuttig?

Hoe verloopt de implementatie in Yuki?

Je accountant zorgt voor een gemoedelijke opstart en zet je op weg met de nieuwe software. Wil je Yuki als ondernemer zelf volledig ontdekken? Volg dan ons ondernemerstraject. Zit je toch nog met vragen over concrete mogelijkheden? Bekijk dan onze uitgebreide supportpagina of stel je vragen aan je accountant. 

Was dit antwoord nuttig?

Wat zeggen andere Yuki ondernemers over hun digitale boekhouding?

Soms is het goed om ervaringen uit te wisselen met andere ondernemers. Zeker als zij de digitale duik al hebben genomen. Hoe is hun bedrijf ermee gevaren? Hoe is hun zaak veranderd en geëvolueerd? Zijn ze tevreden van Yuki? Wat raden zij jou aan? Laat de verhalen van Yuki ondernemers je inspireren (en hopelijk ook overtuigen). Want ja, we weten het: eigen stoef stinkt. Ga naar de klantencases of ons Youtubekanaal en snuister eens tussen hun verhalen. Wij tonen ze met gepaste trots.

Was dit antwoord nuttig?