Direct naar de contentDirect naar de footer

Yuki software blijft evolueren op de golven van technologie. Met behulp van de feedback en wensen van onze accountants schroeven we de software bij. Afgelopen jaar is er weer veel gesleuteld aan het product. Kijk even mee wat er veranderd is en wat we voor jou nog in petto hebben. 

00:00
00:00
01:31

Terugblik op 2022

Wat is Artificiële Intelligentie en hoe maakt Yuki-software hier gebruik van? 

A.I. werkt op basis van patroonherkenning: als je x leest, moet je y doen en de software legt de juiste linken. Hoe gaat dit in zijn werk? Optical Character Recognition (OCR) scant een factuur en zet de afbeelding of foto om naar tekst. IDR (of Intelligent Document Recognition) herkent automatisch het documenttype op basis van de opmaak en vult de juiste bedragen in in de respectievelijke btw-vakjes en zet tekst om naar velden in het boekingsscherm. IDR-technologie checkt of de factuur matcht met het boekingsscherm. Stemt – wat Yuki voorstelde – uiteindelijk overeen met wat jij als accountant valideerde? Door een tandem van OCR en IDR samen te laten werken kan een heel groot stuk automatisch gaan.  

Nieuwe SODA-verwerkingsregels zorgen voor doorgedreven automatisatie 

Yuki heeft nieuwe verwerkingsregels opgesteld waardoor je SODA-bestanden kan koppelen aan het MAR van een domein. Dit was nodig, omdat het sociaal secretariaat vaak een ander MAR gebruikt dan dat van Yuki. Bij verwerking bleven veel grootboekrekeningen op rekening onbekend – en als gevolg in de workflow –  staan. Met deze aanpassing kan het hele proces nu wél automatisch lopen.

Analytisch boekhouden: meer inzicht in je cijfers

Heb je het gevoel dat een specifiek product of winkel winstgevender is in een bepaalde regio of wil je nagaan welke teams kosteneffectief werken? Bevestig je buikgevoel met analytisch boekhouden aan de hand van vergelijkende cijfers en rapporteringen. Analytisch boekhouden splitst alle kosten en opbrengsten op naar plaats en verantwoordelijkheid. 

Verbeterde rapportage  

Er was nog ruimte voor verbetering bij de huidige manier van rapporteren in Yuki. Je kon in het rapport achter de PDF-knop enkel het huidige boekjaar zien en je moest kiezen tussen resultaat- of balansrekening. Daarom hebben we de rapportage geoptimaliseerd: de opbouw van de PDF is flexibeler en ook de lay-out sluit beter aan bij de ‘online versie’ van de balans en resultatenrekening.  

Klik je nu op knop ‘PDF’, dan krijg je een menu te zien en kies je de informatie die je wil opnemen: bezittingen en schulden, omzet en kosten, resultaatverwerking,… Je kan de mate van detail kiezen en de cijfers al dan niet vergelijken met het vorige boekjaar.  

Yuki Nieuws: volg onze product updates via de software 

Om te garanderen dat je geen nieuws mist, hebben we een nieuwsrubriek geïntegreerd in de software waar alle updates gebundeld staan. Van nieuwe functionaliteiten tot interessante webinars en andere Yuki updates. Zo mis jij (en je klant-ondernemer) geen grote of kleine mijlpalen en blijf je op de hoogte van de recentste ontwikkelingen in onze software. 

Yuki Assistant App voor ondernemers is voor jou van onschatbare waarde

De Yuki Assistant App voor ondernemers is ook voor jou als accountant van onschatbare waarde. Waarom? Wil je dat jouw klant-ondernemers hun facturatie dagelijks aanleveren? Dan is een mobiele app het antwoord. Dankzij het digitaal archief en dashboards kan een ondernemer zijn volledige administratie beter opvolgen. Dat maakt het voor jou gemakkelijker om belastingaangiften te verwerken, de cashflow te bewaken en advies te geven hoe ze hun winstgevendheid kunnen verbeteren.

Vooruitblik van 2022

Vooruitblik van 2022

Vernieuwde Yuki omgeving 

Het nieuwe portaal was de eerste stap richting een compleet vernieuwde Yuki omgeving! Het Backoffice Portaal is dé centrale plaats waar je als accountant bij Yuki start. De helikopterview die je toegang geeft tot de belangrijkste KPI’s van de administraties die je beheert. Waarom doen we dit? Grote onderdelen van de motor van Yuki worden stelselmatig vervangen. Dit om de groei voor de komende 10 jaar te verzekeren én om de software zo gebruiksvriendelijk mogelijk te houden. Zo geniet jij van de nieuwste onderliggende technologieën. Ontdek in deze video hieronder waarom we dit doen. 

Yuki verkoop 

Yuki Verkoop is één van die onderdelen die we volledig vernieuwd hebben. Dit ligt nu in lijn met het nieuwe design dat we overal in Yuki aanbrengen. Op het dashboard vind je de meest belangrijke informatie in een oogopslag terug. 

Op basis van gebruikersfeedback hebben we de navigatie compacter gemaakt en alles een logische plek gegeven. We sturen de gebruiker intuïtief in de juiste richting door knoppen of elementen meer te stroomlijnen in de software of op een meer prominente plaats te zetten. Zo vind je nu alle overzichten die met de verkoopfacturen te maken hebben in de factuurlijst. Denk maar aan de lijst met verstuurde facturen en de verstuurde herinneringen. 

Ook het aanmaken van nieuwe facturen gaat vlotter dan ooit. Hier voegen we ook enkele nieuwe opties toe, zoals de mogelijkheid om de vervaldatum automatisch te laten berekenen vanaf het einde van de maand. Zo kan je bijvoorbeeld steeds factureren met een vervaldatum van dertig dagen vanaf het einde van de maand. De nieuwe verkoopmodule is nog maar het begin van wat er nog gaat komen.

Caro nieuws

We maken een gloednieuwe integratie tussen Yuki en Caro. De CodaBox koppeling die je instelt op het portaal is onder de meesten wel bekend. Je vult je gegevens in en Yuki haalt alle bestanden op. Binnenkort zal je ook een connectie kunnen leggen met de CodaBox API om creditcard afschriften op te halen. De connectie is simpel: je klikt op de knop, waarna je wordt doorverwezen naar je MyCodaBox portaal. Keur de link goed, en je bent klaar. En de bestanden zelf? Die worden volledig automatisch opgehaald en ingeboekt door Yuki. Je gaat nooit meer iedere maand de verrichtingen moeten overtypen vanuit de PDF. Wil je die PDF toch nog zien? Die vind je in Yuki ook terug als bijlage.

Peppol

We weten allemaal dat elektronische facturen steeds belangrijker worden. Stel je het dan ook voor als je ondernemer niet langer alles zelf moet opladen, of dat jij achter je klant moet zitten om te checken of alles aangeleverd is. Binnenkort kan je elke administratie registreren op Peppol. Bij het leggen van de connectie check je even of alle gegevens correct zijn, en kan je kiezen om naast aankoopfacturen enkel via Peppol te ontvangen, ook de verkoopfacturen te versturen indien je gebruik maakt van Yuki Verkoop. Het versturen van facturen gaat net zo vlot als via mail, maar dan een beetje slimmer. Yuki checkt of de klant geregistreerd is op Peppol. Indien dat zo is, stellen we automatisch voor om de factuur via Peppol te versturen. Zo gemakkelijk is het. Als accountants wil je ook weten welke ondernemingen op Peppol zijn aangesloten: in het backoffice portaal zie je per administratie aan de groene vinkjes welke ondernemingen al geregistreerd zijn in Peppol. Zo zijn jullie als accountant altijd op de hoogte.

Leer ons product team kennen