Blog

8 tips om je online dienstverlening te optimaliseren

Sophie
|
30/03/2022

De accountant van morgen worden? Dat kan niet zonder te investeren in ICT. Een toekomstbestendig boekhoudpakket is hier de basis van. Met deze 8 tips, en met behulp van Yuki software, bieden we jou de handvatten om aan de slag te gaan met het optimaliseren van jouw online dienstverlening.

1. Match je ambities met de juiste tooling

Uiteraard kan je niet in één keer de perfecte online dienstverlening opzetten. Begin daarom met het in kaart brengen van de gewenste situatie. Wat zijn de verwachtingen en wensen van de klant en hoe ziet de tooling eruit die daar optimaal bij aansluit? Kortom, match je ambities met de juiste tooling.

2. Kies de beste boekhoudsoftware voor jou en je klanten

Roeien met die riemen die je hebt. Je begint vaak met de tools die je al in huis hebt. Wellicht bieden die de mogelijkheden waar je naar op zoek bent, maar staar je hier niet blind op. Steeds meer accountants- en administratiekantoren kiezen voor een cloud-based boekhoudpakket, zoals Yuki. Yuki is 100% in de cloud, wat inhoudt dat de software altijd en overal toegankelijk is. Zowel voor jou als voor je klanten. Omdat alles in de cloud wordt opgeslagen, weet je zeker dat je nooit meer belangrijke documenten of kostbare uren verliest.

3. Goede integratie in één systeem

Als accountant ben je waarschijnlijk maar al te bekend met de wirwar van systemen, boekhoudpakketten, losse processen en koppelingen. Deze manier van werken kost veel geld, tijd én energie. Toekomstbestendig is deze aanpak niet. Wil je wel slim en efficiënt werken? Werk dan met een goede integratie van alle koppelingen binnen één systeem. Yuki biedt alles wat je nodig hebt in één online platform en koppelt met ruim 100 systemen van salarisadministratie tot aan CRM.

4. Software als jouw nieuwe werknemer

Met de aanhoudende schaarste op de arbeidsmarkt is en blijft het moeilijk om het juiste personeel te vinden. Accountants- en administratiekantoren zien dit dan ook als één van hun grootste uitdaging om de digitalisering op gang te krijgen. Maar hoe mooi zou het zijn als jouw boekhoudpakket jouw nieuwe werknemer kan worden? Yuki herkent én verwerkt 24/7 automatisch je facturen en neemt repetitieve taken van je over. Daarnaast heb je alle zaken altijd volledig zelf in de hand en heb je inzicht in je administraties. Met Yuki als jouw partner creëer je meer efficiëntie, tijd en controle.

5. Laat automatisering voor je werken

Steeds meer accountants- en administratiekantoren ontdekken de voordelen van automatisering. Het automatisch verwerken van de documenten en banktransacties levert namelijk flinke tijdwinst. Maar automatisering binnen Yuki gaat veel verder dan alleen de verwerking van documenten. Zo zorgt een automatische controle op de administratie ook voor meer grip en overzicht. De automatische boekhouding wordt door de Robotic Assistant gedaan. De Robotic Assistant slaapt nooit, zodat jij nooit meer last hebt van kwartaalstress en piekdrukte.

6. Klantrelatie 3.0

Een ondernemer wil de beste service. Dankzij de Yuki software kan jij die bieden. Je kan altijd up-to-date cijfers delen met je klanten én actueel inzicht geven in hun business. De samenwerking tussen de accountant en ondernemer wordt versterkt door ze met elkaar te verbinden via het platform. Samenwerken en adviseren wordt zo je tweede natuur en zo help jij de onderneming nóg harder groeien. Binnen Yuki heb je ook de mogelijkheid om analytisch te boeken. De ondernemer krijgt dan interessante inzichten in waar bepaalde kosten en opbrengsten vandaan komen zodat de bedrijfsprocessen geanalyseerd – en waar nodig – bijgestuurd worden. Telefoontjes over verloren geraakte bonnetjes maken plaats voor strategisch overleg met de ondernemer.

7. Mobiel boekhouden

Ondernemers gebruiken hun smartphone vaker dan ooit voor het managen en bekijken van de financiële administratie. Van scannen en controleren tot matching; je kan de hele administratie via je gsm bijhouden. Mobile accounting biedt voordelen op het gebied van gebruiksgemak, snelheid, flexibiliteit en datakwaliteit. Apps voor bijvoorbeeld kilometerregistratie, bankieren, webshops en communicatie kunnen gemakkelijk gekoppeld worden. Door de data van al die apps te koppelen, te combineren en analyseren zijn real-time, betrouwbare inzichten mogelijk. Om deze redenen is de Yuki Assistant app ontwikkeld. Ondernemers zien in één oogopslag wat er nodig is voor een complete boekhouding. En maakt het voor ondernemers gemakkelijker dan ooit om altijd en overal met jou samen te werken.

8. Onderscheid je in de markt

Moderne technologie is niet meer langer een luxe, maar pure noodzaak. De focus op digitaal wordt steeds vanzelfsprekender. Een goede online positionering is inmiddels essentieel om je van de concurrentie te onderscheiden. Vooral nu de concurrentie in het online speelveld toeneemt, kan de kwaliteit van online dienstverlening de doorslag geven bij het behouden of aantrekken van klanten. Zeker als je een digitale koploper wilt worden. Maak inzichtelijk waar voor jou de kansen en uitdagingen liggen in het online speelveld en bepaal jouw onderscheidend vermogen.

Blijf optimaliseren

Het optimaliseren van de dienstverlening is en blijft een continu lopend proces. Er zijn altijd nieuwe toepassingen, tools en innovaties om de werkprocessen te innoveren en te verbeteren. Blijf daarom goed op de hoogte van de technologische ontwikkelingen binnen je vakgebied. Download het e-book ‘Accountancytrends in 2022’ en ga voorbereid het digitaliseringsproces in.

E-book: ben jij mee met de accountancytrends?
yuki masterclasses 2019
Nieuws

Yuki Masterclasses

Lees meer
Workflow module
Nieuws

Yuki introduceert de ‘’Workflow module’’

Lees meer
Win een apéro-box voor jouw boekhoudkantoor
Evenement

Schrijf je in voor een van onze inspiratiesessies

Lees meer